lördag 21 maj 2011

Heta råvaror Q1

Som tur är äger jag inte företag och behöver inte redovisa mitt Q1 i tid men som jag skrev här måste man sätta sig ner och redovisa sina resultat ordentligt, jag gör det efter varje avslut och skriver det i Spekulationer men jag håller även en egen bok där jag skriver förväntan, outcome och nu tänkte jag räkna och redovisa Q1

Dvs mina trading resultat för Januari, Februari samt Mars.

Antal trades 19 st
Vinster 14
Förluster 4
Största procentuella vinst 14%
Största procentuella förlust -4%

Resultat Q1 +5,3%

Jag använder 25% utav portföljen för att trada och +5.3% är vad 25% har gett hela portföljen

Kommentar

73% utav trades är  vinster, förlusten är mycket begränsade hade relativt mycket trading möjligheter kring Japan krisen och jag är väldigt nöjd med resultatet, fast jag skulle vilja hitta mycket mera trading möjligheter men det är en balans att försöka hitta.

Spekulera i en aktie och sedan sätta stop loss är inget för mig, jag föredrar att bevaka dom och jag tror jag skulle få mycket flera förluster än vinster genom detta. Att inte trada ger mig ingen förlust men samtidigt ingen möjlighet till fortsatt vinst

3 Kvartal kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar