tisdag 1 mars 2011

Varför jag startade denna blog

Jag skapade denna blogg för att utvecklas och förbättras med min trading och investeringar. Jag har som avsikt att minska mina investeringar för att få ännu större volym med min trading. Trots namnet handlar jag med alldeles för lite råvaror,  Jag tradar och håller mina innehav från någon minut till timmar under dagen till veckor. Jag handlar främst på erfarenheter och fundamentala nyheter, ren teknisk analys använder jag sällan. Jag har för avsikt att få hög avkastning utan riskera att halvera mitt kapital för att på lång sikt få ränta på ränta. Just nu har jag ett par företagsidéer som jag skall lansera hösten 2011 då behöver jag minska mina långsiktiga innehav ytterligare.Företagen skall på sikt ge ytterligare kapitalackumulering och bättre erfarenhet utav företagande. Jag vill öka mitt kapital och just nu ser jag att tradingen ger mig den bästa möjligheten och lägger energin på att utvecklas där. I framtiden kanske det är ytterligare onoterade företag eller fastigheter som är den bästa investeringen, framtiden får utvisa.

Jag kommer inledningsvis vara anonym eftersom det är då riskfritt att göra misstag i bloggen, men jag är mellan 20-30 års åldern och är intresserad utav att resa, politik, börsen, företagande, näringslära, mode.

Kontakt finns hos heta.ravaror@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar