lördag 21 maj 2011

Böcker



Jag borde lägga lite mera Energi på att trada än att läsa massa böcker, men börsen är bara öppen 9-17 tyvär. Det kommer bli lugnare framöver men samtidigt blir börsen tråkigare under sommaren.

Har nu läst Den nya överklassen jag tycker boken overall var väldigt bra, jag tycker om små berättelser som man kan berätta vidare, det bästa är hur vissa företag i Sverige startades samt få lära mig lite mera om svenska ägarfamiljer (Persson, Lundberg, Wallenberg etc.etc.)

Det dåliga med boken är att ibland känns det som att man läser hänt extra börs edition det är massa meningslöst skvaller och ibland berättar han genomgående hur vissa möten eller partyn med dom större Svenska eliten har och avslutar med "det är inte helt säkert att det är så här det går till"

men boken är helt ok om man vill läsa något enkelt, tillför inte allt för mycket och jag kan inte direkt rekommendera den.

Sedan har jag lyssnat en hel del på Anthony Robbins (som är utsett som bästa motovational speaker) väldigt bra! jag vet att bloggaren 40procent20år tycker Anthony skriker för mycket men det håller jag inte med om, han har energi helt klart! men gillar man inte uppläsaren går det inte att höra på ljudböcker.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar