måndag 14 februari 2011

Bloggar

Dessa bloggar som jag nämner nedan är bloggar som jag har följt ett tag.
Finns väldigt många ekonomi bloggar och jag fokuserade på egna favoriter och inte bara listar, nedan finns länkar och topplistor.


Traders

Västkusttradern, min favorit blogg. Enormt imponerad utav hans erfarenhet, tolka nyheter och slutsatser. Skriver daily om börsen händelser.

http://dxtrader.blogspot.com/
Entreprenör och ny daytrader som under sommaren sa upp sig för att daytrada på heltid.

John, daytrader som nyligen har börjat trada aktier för egen räkning istället för att scalpa index till en daytrader firma.
Dessvärre ligger bloggen på is men finns mycket material där!

Daytrader och brat passar in här men just nu har han uppehåll i tradingen.

prop desk från Usa, företaget syns i serien Wall street warriors.

investerare

Cedric, skriver om marknaden, entreprenörskap. Han blev interjuvad utav Placera.nu om hans framtidsdrömmar och sina placeringar, har sedan dess följt honom.

företagare och defensiv värdeinvsterare, levererar välskrivna analyser.

En utav dom absolut bästa bloggarna, han har ett tydligt mål att få 40% tillbaka i årlig passiv inkomst inom 20år. Han har ett stort arkiv med mycket allt från Warren Buffet till utdelningsaktier och nyckeltal. Han satsar på kvalité i sina inlägg istället för många. Man blir förvånad varje gång man letar i hans arkiv hur välskrivna inläggen är.

”en blogg om hur jag byggt upp en mindre förmögenhet och hur jag förvaltar den vidare”  denna uppdateras inte så mycket, han fokuserar på sina företag och investeringar, otroligt motiverande och läsbara inlägg. 

Aktiespararnas VD Günter Mårder oftast vettiga åsikter och sticker gärna ut i media och diskuterar.

Bloggar jag läser till och från



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar