lördag 23 april 2011

Böcker

Jag skrev inför helgen att jag skulle ta det lugnt och läsa böcker. Jag har som mål att läsa minst 2 böcker i månaden, om dom inte är stora som t.ex. The snowball då jag räknar den som två . Mest för att inte slösa bort allt för mycket tid vid datorn eller kolla filmer. Det kan nog bli problem mot slutet utav året, problemet är att jag inte kommer hitta böcker som kan utbilda mig eller ge mig nya idéer för mitt sparande, investerande eller spekulerande som helt enkelt inte är värda att lägga ner sin tid på.

Läste nyss Rich dads cashflow quadrant som var mer eller mindre värdelös.

Tillbaka till boken, den rätt dålig. Upprepande, tjatande och ärligt talat har någon hört talats om
"Safe and secure job" vet inte hur många gånger jag har hört detta uttryck ifrån rich dad poor dad eller från denna. Rich dad poor dad är en väldigt bra bok och kan ge personer med dålig ekonomisk IQ nya sätt att tänka på och börja investera.

Han säger emot sig själv från rdpd hela tiden, ifrån rich dad ska folk inte fråga hur man tjänar mera pengar utan hur ökar jag mitt sparande. Här snackar han bara om att starta affärsverksamheter eller hoppade på network marketing (pyramid spel) som tids nog kunde ge väldig passiv inkomst som man senare kunde investera.

Denna boken gav konstiga idéer och hamnar längst ner i boklistan...Har någon mer bok från Robert t k, ska se ifall dom är bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar