fredag 22 april 2011

Think and grow rich


Hittade denna bok som ljudbok och tänkte köra igenom den igen. Fantastisk bok om entreprenörer och hur en del utav världens nu största företag startade och motgångar dom hade. Boken är till för att vanliga människor ska tänka och bli rika, allt handlar om "a state of mind".

Fokus på pengar, tänka på affärsidér eller lösningar för problem är nyckeln för att bli framgångsrik det är just fokus som Bill Gates, Warren Buffett är överens om. Bloggaren "Dollarmiljonären" har skrivit är att många utav alla bloggar här ute vars enda mål är att bli riktigt rika borde sluta blogga och lägga sin tid, fokus på affärsidér, kalkyler och jag vill även lägga till undervisning. Han har otroligt mycket läsvärt material på sin blogg.

Boken är helt fantatiskt hur människor, företag och uppfinningar som Steven Jobs, Bill Gates, Thomas Edison, Kfc, Mcdonalds, kundvagnen skapdes eller först startade sina idér

Följer jag själv boken? nej inte direkt, jag har ett par mål som jag följer upp och som jag har fokus på. Sitter jag på kvällarna och önskar jag hade 100 miljoner kronor som Napoleon vill att jag ska göra? nej och det låter galnare än vad det är, det handlar helt enkelt om

Think and grow rich

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar