söndag 24 april 2011

Hm artikel

Fick tipset om en mycket bra artikel om Karl-Johan Persson.

http://www.dn.se/ekonomi/hjalpa-barn-ar-viktigast-av-allt


"ditt personliga aktieinnehav i H & M uppskattas i värde till mellan 5 och 6 miljarder kronor, en enorm summa. Hur känns det att ha så mycket pengar?"
"– Majoriteten är i H & M-aktier och jag kommer alltid att vara aktieägare. Börsvärdet svänger också upp och ner, men jag kommer aldrig att sälja. Jag tänker inte på aktievärdet, det jag tänker på är att bygga ett starkare H & M för kunderna. Gör vi det utvecklas bolaget väl för aktieägarna."

3 kommentarer:

  1. "mycket bra artikel"? en helt okritiskt artikel med en ointressant VD. dessutom utan möjlighet att kommentera.

    SvaraRadera
  2. Karl-Johan är en mycket intressant vd eftersom han är just VD för ett utav Sveriges största och mest välskötta aktiebolag. Att man inte kan kommentera artikeln är inget jag reglerar.

    SvaraRadera
  3. Det var en väldigt lismande artikel, jag älskar när man drar fram dunderklyschan "bristande rutiner" för att beskriva felaktigheter inom företaget.

    Akiterna beskriver värdet på ett företag och är egentligen det enda som är intressant.

    SvaraRadera