måndag 21 mars 2011

Skanska

Jag kommer inte som många andra bloggare haussa mina innehav och varje dag leta efter triggers att skriva om dom men att skriva om bolagen kommer jag att göra. Bolagen jag äger är välanalyserade och jag har läst mycket om dom samt deras konkurrenter, Skanska är nog inte det bästa byggbolaget om man letar efter en stor uppsida iår.

Men Skanska är väletablerat och defensivt därför gillar jag skanska (skrivit analys).
Till saken nu är att Skanska har fått många nya ordrar på kort tid.

Dessa pm kom ut idag

  Skanska ska tillverka och montera stålkonstruktion vid Word trade center värd 1,3 miljarde
  Skanska ska modernisera och bygga ut en smörjmedelsfabrik i Brasilien värd 590 miljoner kr
•  Övrigt i mars fick vi detta, Skanska bygga infrastruktur i Oslo för 780 miljoner kr

När jag lutade att köpa Skanska läste jag i årsredovisningarna att det är mycket åtstramningar och tillsamans med tillväxten kommer det byggas mera, i Sverige är byggmarknaden het men det är åtstramat i många länder där Skanska bygger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar