torsdag 17 mars 2011

Japan katastrofen

Denna vecka har minst sagt varit turbulent och givet många trading möjligheter. Jag har skrivit kort om avsluten och det har varit dåligt med tid med mycket jobb och mycket trading. Jag har kortat nästan alla min aktier och fyllt på i några aktier som jag kommer sälja senare har även följt med i Björnar och minifutures jag hade totalt 2 förluster och

Väldigt tråkigt och förödande nyheter om Japan och jag har tjänat en del på katastrofen men vill tillägga att jag aldrig önskat en härdsmälta eller flera kraftiga jordbävningar som en del andra har gjort för att kunna tjäna mera pengar.

Täckta blankningar
Skanska +2%
H&M 1%
Aoi 3%
Enquest -3%


Med facit i handen skulle jag köpt tillbaka när index var ner 4% under dagen kunde fått hm under 200 och skanska 120 och förhoppningsvis blir det fokus nu på att hjälpa och bygga i Japan och inte spekulation om härdsmältor.

SNM, Botnia och Lunding mining var dom enda aktierna jag behåll och Botnia exploration har riktigt rasat mer än vad jag trodde, något bolag jag skulle blankat var det Botnia men på sikt kommer det ge fin avkastning.

Enquest och lumi var riktiga sänken och totalt gjorde jag +1% under japan tradingen

Vinst är en vinst men rikast blev nog nordnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar