söndag 1 januari 2012

Gott nytt år!

Ett dystert börs år har paserat, det hade behövts en ledig dag imorgon men tyvär inte. Jag skall försöka göra en resume på året både tradingen och hela kapitalet, hade hoppats få det klart till 2012 men det är som det är.

Hur tror jag om 2012?

2012 blir ett tråkigt börsår antingen -10% eller +10% ingen större förändring men jag tror 2012 blir en riktig karusell med ras vid tråka nyheter om europas skuldkris, Kinas inbromsning och hur Amerikanerna skall minska sin skuld för sedan uppgång vid lättnader, gladare nyheter. Trenden är ner för 2012.

Den som lever får se!

hur kommer jag köra? kommer skriva ett lite längre inlägg men jag kommer ta det mer lugnt, sitta med stor kassa inte ha några större poster i långa innehav, miska att trada intradag (mest för jobbsituationen ser ut som den gör) och sedan ta det väldigt lugnt och försöka hitta "lätta" trades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar