söndag 2 oktober 2011

September

Jag hade som sagt min första förlust månad. Jag ser att jag tagit stora förluster, mina vinster är inte i närheten till hur stora mina vinster är och jag har för klena vinster, många aktier bara något över courtaget. Det positiva är att jag fortfarande har fler rätt än fel.

Jag måste särskilja risken kring daytrading och overnight / swingtrading. Jag har daytradat mycket under september och jag måste särskilja riskerna kring mina positioner.

När jag daytradar ska jag veta varför jag tar entry och går traden emot mig ska jag ta avslut direkt och inte tro att aktien ska upp. Jag använder aldrig stoploss och vid swingtrading kan jag låta aktier gå ner mycket som vänder upp under dagen, veckan men vid daytrading ger det bara stora förluster

Jag har historiskt sätt vunnit mycket pengar utav RBS minifutures, denna månad åkte jag på stryk alla 4 gånger och här är bland dom största förlusterna. Om jag skall använda dessa måste jag minska volymen, samt jag slutar nog med råvaror eftersom börsen är öppen 09.00-17.30 Råvaror fortsätter handlas och kan ge en stora förluster när börsen väl öppnar dagen efter. Får se ifall jag skall skaffa ett konto med cfd för att handla råvaror...

Nu så

Det känns som att detta inte ska hända, hålla koll på risken är ingenting nytt men jag tror jag har haft dålig uppföljning i september, jag hade uppehåll hela sommaren. Oktober ska bli ett kanon bra resultat! jag har större likviditet och jag ser verkligen fram emot måndag

6 kommentarer:

  1. Vad använder du till ditt tradingkonto?
    Vanlig depå eller kapitalförsäkring, eller kanske nåt annat?

    SvaraRadera
  2. Hur gör du för att korta t.ex. en aktie? För det går väl inte att blanka i en kapitalförsäkring?

    SvaraRadera
  3. Jag kortar mina egna innehav, oftast Hm, skanska, enquest. Inte helt korrekt att kalla det blanking, kortning men så nära som.

    SvaraRadera
  4. Aha då förstår jag :)
    Tack för svaren!
    Tycker din blogg bara blir bättre och bättre, fortsätt så!

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket, kul att höra! har du flera frågor finns jag även på heta.ravaror@gmail.com samt twitter, eller fortsätta kommentera :)

    SvaraRadera