måndag 10 oktober 2011

Dagens

Vilket börs humör! vart kom detta ifrån? jag passade på att minska och sälja långa innehav idag. Nu är det full fokus på trading och spekulering. Jag tror inte att detta håller i sig särskilt länge och vi behöver bara någon tråkig nyhet för att marknaden ska få panik. Eller så kommer vi se ett rally nu eftersom alla har pengar utanför börsen och bara väntar, tiden får utvisa.

Även ifall jag är beredd för det värsta sitter jag inte som andra idioter på forum och hoppas på att börsen rasar. Jag ökade i Botnia idag efter att få fynda på 2.85 öre, såg efter börsens stängning med ytterligare framgång i undersökningstillstånd och nya prioriteringar. Vi får se ifall marknaden bryr sig om detta imorgon.


Daytradingen idag bestod utav för lite tid att bevaka börsen och försökte slinga in positioner i Lumi & Volvo på slutet blev något tick upp men tpg ett par entrys och vill inte långa över natten så blir +/- 0 efter courtage.

Jag tog hem vinsten i H&M med minskningar, utdelningar fick jag en vinst på ca 9%, jag ville inte sälja den under 230 men jag är nöjd

Mina två misslyckade trades i Skanska & Volvo blev sålda idag. Förluster båda två och dom är stora, tyvär. Jag hoppas att jag jobbar upp ett plus under oktober, nu är det uppförsbacke.

Skanska helt ok, Volvo katastrof -5% gav dessa två gigantiska misstag hela portföljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar