tisdag 9 augusti 2011

Hej,

Nu har jag haft ett längre uppehåll för båda trading och bloggande. Den senaste månaden har det inte varit en succé att ha haft 1% likvid. Portföljen har tagit rejält med stryk och mina två positioner i Volvo, Skanska har jag mest blundat för.

Jag visste att jag inte hade mycket tid för att kolla börsen och det har svidigt. Men på sikt kommer likviden tillbaka och förhoppningsvis börshumöret.

Jag vet inte om börsen vänder nu men idag har Aftonbladet och media skrämt upp dom flesta svenskar, dom som har sitt sparande och kanske spenderar två timmar om året för att kolla sina fonder. Enligt BB trader var det köer till bankerna. Men klart att folk som inte är aktiva som sedan hör att börsen rasat 25% så är dom ju smarta som säljer innan nästa "kris"  

Svenskarna säljer fonderna nu när det är ayl och köper guldet på ath "guld är alltid en bra investering"

Lycka till!

2 kommentarer:

  1. Tror inte på guld som du nämner sist i inlägget, för mig är det övervärderat. Speciellt skulle jag inte satsa på pappersguld som inte täcks av fysisk metall.


    Kul att du bloggar igen! Har du några nya bolag under radarn du vill delge?


    Alltid eder
    /Vat

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Nej vi får se hur det går med guldet, tyvär inte! kommer nog under hösten, mycket ser billigt ut

    SvaraRadera