lördag 7 maj 2011

Varför det är en tråkig börs



Jag har hittat felet varför jag tror tradingen, börsen är tråkig i år. Jag får ingen avkastning! jag har gjort ett bra jobb med tradingen i år men jag  behöver större size!. Mina långa innehav tar bort min avkastning. Enquest står stilla, dom är tynga utav skattelagar och det är tråkigt att dom bara rapporterar halvårsvis vilket tar ett tag innan vi får läsa rapporten igen. Tycker om Enquest men vill öka min trading kassa och funderar på att minska eller att sälja allt, återstår att se.

Sedan har vi haft 2 st otroliga år bakom oss, 2009 gick upp lite mera än 40% och 2010 23% och vi rör oss i år kring nollan. Man är lite bortskämd med tjurar, men samtidigt har det varit rörligt 2011 och gett många trading möjligheter men fortfarande är 75% utav portföljen långsiktiga innehav.

Botnia skrev jag skulle gå ner eftersom det kommer ta tid för triggers, nyheter. Köpte tillbaka lite för tidigt och Botnia rasade ordentligt under Japan krisen (vilket jag tyvärr behöll) Aktien pendlade mellan 20-23 öre efter Japan, vi hade nyligen en split och i fredags stängde vi på 16-17 öre vilket är otroligt att folk inte kan räkna. Sitter med en stor posistion och ligger väldigt mycket minus men resan för detta bolag har inte ens börjat och man får blicka frammåt.

Aoi har även gått ner en hel del och samma som Botnia kommer detta bolag bli kul till kvartal 3 och just nu är vi på botten i båda aktierna, bra köpläge om inget annat!.

Ser att mina småbolag går illa för tillfället, Hm är otroligt starka just nu och Skanska hade en tråkig q1 men jag har inte tappat tron om Skanska långsiktigt.

Ligger något efter index just nu men det är många månader kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar