måndag 9 maj 2011

Hysteria på börsen

Riktigt tråkigt för dom som hade aktier i Diamyd idag, 17 års forskning i tunnan (enligt DI jag kan inte biotec eller försäkra mig om deras källor) Detta är en utav anledningarna jag inte äger eller tycker om Läkemedelsbolag, biotec bolag. Det kan ta hur lång tid som helst för att lösa ett problem, medecin eller vård för någon sjukdom och kursen går upp för förväntan utav en studie.

Jag försökte fånga en fallande kniv på morgonen, tyckte jag hade råd med det eftersom jag låg något plus samt det är tidigt i Maj månad. Nerverna höll inte längre och jag fick 2011 största förlust, ingen katastrof för hela portföljen eller liknande men den var störst.

Stor risk möjlig reward men min förlust är liten mot vad andra har gjort idag.

Sedan har vi Botnia som vad ner 20%, såg någon köpt aktier för 13.6 öre (gamla kursen) och som jag skrev innan i helgen innan Japan krisen var den i 30 öre, efter jordbävningen 20-23 öre och efter splitten 17 öre

Jag tycker Botnia är ett klockrent case och inget fundamentalt har ändrats. Aktien noterades på 16 öre (rätta mig om jag har fel) Teckningrätterna fick man teckna för 15 öre och vi är på denna nivån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar