tisdag 19 april 2011

E-böcker


Idag hörde jag på radion om att E-böcker är större än pocket, inom 2 år kommer E-böcker att ha 50 procentig marknadsandel och detta kan gynna Apple. Ipad har sålt bra men det är en surfplatta och ingen läsplatta, många konkurrenter kommer nu ut med sina plattor. Vilken produkt används mest för e-böcker? kindle som är billigare  eller är det dom nya surfplattorna. Jag använder Ipad för att läsa böcker och tycker det är helt underbart men köper även böcker eftersom e alternativen inte alltid finns.

Apple är ett företag jag skulle vilja äga, men jag är för sen. Dom kan möjligtvis vara innovativa och lansera några produkter till (förutom uppgraderingarna till ipad, iphone, ipod, imac, isandwich etc.) men försprånget på alla produkter kan dom inte hålla upp och jag är som buffet jag gillar inte teknik bolag.

i-produkterna kommer inte att hålla hur länge som helst men det kan ta lång tid innan det vänder för Apple.

#Apple dyrkare utan aktier

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar