tisdag 19 april 2011

Börsen

Tradingen i år har gett dugliga resultat, inte allt för bra men fortsätter att hålla målet med ingen förlustmånad. Tycker tradingen har varit relativt tråkig, allting bara flyter på. Hoppas på en home run, en riktig katalysator snart, fegade ut på minilong olja och gick breakeven det hade gett mig ett par 100 % (köpte på 96 dollar och oljan rusade snabbt över 120 dollar)

Men det är inte pengarna som driver utan som Mike skulle sagt "one good trade"
Kortningen om Botnia var årets bästa spekulation, ha en åsikt, utföra, ha rätt, profit.

April har det blivit riktigt lite trading, jag har varit passiv och haft tidsbrist. Målet med aktier är inte att tjäna pengar utan jag vill bli riktigt duktig och hålla en bra årlig historik, vilket långsiktigt kommer att ge avkastning.

Sedan mina långa innehav som fortsätter ge mig en negativ avkastning för 2011. Jag tror mina innehav kommer att ge avkastning iår men samma där tråkigt just nu, Enquest står och harvar, AOI kommer igång kv 3, Botnia likaså. Skanska, hm följer index som har det svårt med en mycket orolig marknad.

Väldigt pessimistiskt inlägg men idag visade SKF en stark rapport som mr market tyckte om, förhoppningsvis fortsätter sektorn liknande resultat q1.

Imorgon är det en ny dag, lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar