onsdag 30 mars 2011

Gott och blandat

bHar inte skrivit något särskilt vettigt på bloggen på ett tag och detta inlägg kommer inte göra det bättre, det är mycket just nu med allt och att bara skriva avslut är inte tanken med bloggen så det kommer mera vettig.

Mycket nyheter idag kring mina bolag

• Aoi har starka finanser och kommer börja borra i KV3

• Lumi ska inte merga med imnet vilket gav aktien ett par procent uppåt

• Botnia hade årsstämma idag och har inte fått all information men det blir en split som jag har sett fram emot ett tag just nu är det 4% per ticks, för mycket!

Annars har jag läst en del böcker, super entreprenören Torsten Jansson bok "i halvtid" kostade 19 kr på bokrean, väldigt intressant om new wave och vilket driv Torsten har. New wave är något bolag jag behöver analysera men jag kan tänka att den är relativ dyr nu men marknaden är volativ och det finns framtida entrys.

En annan bok jag läser just nu är Beating the street för andra gången, Den otroliga fondförvaltaren Peter Lynch och kommit till kapitlet där han berättar om hur han åkte till gallerior, kollade i butikerna, pratade med personalen, kollade hur många som var i butiken och även lät sina små döttrar gå till sina favoritbutiker för att hitta företag att investera i.

Tänkte idag på produkter som jag verkligen gillar, det ända jag kunde tänkte på var D:fi hårvax, wax är något man verkligen har testat igenom året och d:fi är en totalt överlägsen produkt, som jag kan se ägs det utav Colomer och hittar ingen direkt information om det skulle vara noterat får leta vidare.

Samma försöker jag tänka på lokala företag som expanderar, det var ett tag sedan jag läste boken och blivit uppdaterad lite igen men får tänka efter på produkter och lokala företag. Älskar böcker som öppnar ens sinne för aktiehandel och nya sätt att tänka.

Beating the street, hot commodities är verkligen sådanna böcker

Köpte in lite minifutures för HM för att hedga mot eventuell bristande rapport som levereras imorgon, Mq och kappahl har haft det tufft och aktierna har gått ner mycket,dom är inte lika stora som HM och hoppas att Johan kommer att leverera, morgondagen får visa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar