onsdag 8 februari 2012

Januari

Hej,

Ännu en förlust månad och jag är less på det. Januari blev -3.4% medans index har momenutum och en styrka (konstigt nog). 95% av alla traders förlorar pengar, det är inte marknadens fel att den inte går som jag vill utan med min nuvarande plan kan inte tjäna pengar i detta klimatet.

Jag måste ändra min trading stil, mindre trading och mera spekulativt med längre innehav och mycket mycket färre trades. Små små förluster tillsammans med courtage kostnader blir en snöboll i nedförsbacke och det bromsas inte när vinsterna inte är större en förlusterna.

Jag har ju rätt, det finns många trades iår som jag har visat. Jag tjänade in Januari förlusten på att ha rätt med Alfa laval, tyvär sålde jag för tidigt och kunde fått 60% avkastning istället för 30% men det känns jävligt bra.

Så nya planen. Ta det väldigt lugnt och när jag ser en möjlighet gå in tyngre. Hålla innehav lite längre och inte bry sig om intradag rörelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar