lördag 14 januari 2012

Börjar bra

Godkväll,

Året har börjat bra för tradingen, jag har inte tvingat fram trades utan har försökt tagit det väldigt lugnt och satsat på "säkra" vinster (även ifall dom är mottliga). Minskar att trada intradag och slutar att hitta korrelationer och mönster jag kommer på själv men jag har större positioner och är sämre på swingtrades så det kommer fortfarande hända.

Lite trades i år
 • Blev utspelad i HM utav algos, aktien spikar rakt ner på ingenting, trodde den skulle upp igen men hade fel och fick en rätt stor förlust.

Enquest, jag sålde den när aktien gick upp 8% på förvärvs nyheter, på14% vinst och som vanligt blir väl det "typ" såld investering, även fast jag har kortat den nu för andra gången. Jag blir väl av med Enquest när dom blir uppköpta.

Även ifall jag tycker Enquest är så jävla tråkig så tjänar jag lite pengar på dom. Sålde under 2011 för 6,7% vinst och idag för  14 % vinst  samt jag köper tillbaka aktien snart igen runt 10, 9

dom har fortfarande otroligt stor kassa och kan långsiktigt bli rolig men jag tror det kommer att harva 9-12 max innan det blir ett ordentligt förvärv eller överaskande mycket olja vid halvårsrapport (för att sedan gå över till att bli tråkig igen)

Härlig aktie jag har någorlunda flöde i.

• Testade SNM när det rasade hade rätt första dagen, när Kanada öppnade blev det riktigs ras där och raderade 30% utav börsvärdet, dagen efter handlade Avanza aktien som tokar och var osäker (dvs skulle inte ens testat) men hängde på och gav tillbaka en stor del utav vinsten tidigare.

 • Lumi är jag kort ytterligare en helg, aktien gapade mycket (runt 2%) efter rekommendation utav BOA, index låg runt nollan och trodde vi skulle få dåliga nyheter, aktien spikar från 2% + till -2% jag tog hem hälften och behåller resten till måndag.

Aktien har gått otroligt starkt senaste tiden, får vi dåliga nyheter (vilket vi får hela tiden) så kommer aktien rasa otroligt fort, får vara beredd med warranter.

Björnar, sitter fortfarande med en liten position i Björnar, det är helt omöjligt att index kommer ligga kvar på dessa nivåer. Kina bromsar in, Grekerna är inte löst på långa vägar, det trycks så mycket pengar just nu. Danmark poppar upp, Ungern går dåligt det ända positiva är att Usa har haft en hel del bra statistik men just nu glömmer marknaden bort det stora hålet i budgeten och när marknaden inte har något att fokusera så kommer vi att bli påminda.

Jag tror inte att vi kommer stanna av eller att världen går under nu men runt 890 borde vi kunna hamna på igen, rätt snabbt (som Augusti 2011)

och som vanligt hoppas jag inte att börsen ska rasa så jag kan tjäna pengar utan positionerar mig för det jag tror. Det är lite värre för befolkningen runt om i världen än att jag ska tjäna några % (även ifall börssnack skiter i det)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar