lördag 22 oktober 2011

Trading

Jag fick lite dåliga nyheter om att min arbetsbörda kommer att öka om några veckor. Vilket är väldigt kul, jag tjänar mycket mera på mitt jobb än trading, än så länge. Tråkigt att den kortsiktiga tradingen tar slut men jag sparar ca 60% utav min lön så jag ökar kapitalet något.

Både synd och skönt för just nu är det otroligt svårt att trada men meningen med aktiehandeln är att utvecklas och det blir svårt när man inte handlar.

Jag kommer köpa in mig i några småbolag. Ska försöka ligga stor del likvid eftersom jag inte gillar att äga så mycket långsiktigt samt det är osäkert nu.

Tittar på en del billiga lumi, newa b samt är sugen på cdon gillar deras företag dom äger sedan ska jag öka i Enquest. Detta är planen just nu jag får se hur helgen utvecklas, börsen är billig men vid sämre nyheter kan vi gå ner 10% och om det blir riktigt illa är fallhöjden stor.

Veckans affärer - allt annat än bra, oktober har varit en riktigt dålig månad, blir första stora förlustmånad, icke bra. Kanske bra med en paus.

Affärer från tisdag till fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar