onsdag 14 september 2011

Dagarnas

Som jag har skrivit har det blivit ändringar med mitt fasta arbete och mina möjligheter att kunna bevaka mina trades, börsen är till och från begränsad. Jag är orolig för att en dag sitter jag tung i en aktie som spikar och jag ser det inte (avskyr stoploss)

Men jag är nöjd med resultaten och i dagarna är det som jag vill ha det, mycket trading mindre bloggande.

Att korta Skanska över helgen var riskfyllt men med hjälp utav Greklands oro blev det väldigt lyckat. Enquest var fortsatt stark och blev en förlust. Jag köpte tillbaka Skanska igår och hade tur med nyheter som gav aktien ett uppryck med 4 procent och kortade aktien igen, mycket Skanska. Köpte även en position i Botnia får se hur det blir med den samt är tillbaka i New wave.

Måndag, tisdag, onsdag.
Skanska kortning, +2.8%
Enquest kortning ,-1,8%
Skanska vinst, +4,5%

Tyvär visar jag ju inte vinsten i kronor och procentuella siffror säger inte så mycket, men dessa dagar har varit lönsamma Enquest förlusten och positionen är liten jämfört med Skanska trades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar