onsdag 23 februari 2011

Sur börs

Det har inte varit någon rolig start i år med dagens stängning ligger index på -5,3%. Vi har en stark krona och många verkstadsaktier som inte når upp till analytikernas förhoppningar sedan har vi det mycket oroligt i Afrika, Egypten har fått sin president att avgå och vi har Libyen där oroligheterna är värre. Men inte säljer jag för att det är oroligt i Afrika allt hänger på marknads psykologi.



Kortsiktigt är Sverige den som presterat sämst (antar att valuta räkningar inte gjorts) men vi har haft två fina år och 2011 blir nog bra men kommer sättningar.
(sry för dålig bild)

här har ni länk http://www.euroinvestor.se/stock/worldmarketoverview.aspx


Börsen går sämre men oljan går det bra för, som sagt ångrar att jag inte hade kvar min minilong olja den hade gjort en väldigt fin vinst nu men man kan inte äga olja för att hoppas att det ska bli oroligt i producerande länder även fast jag tror på olja på sikt vill jag inte äga hävstång för länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar